Autóipari csapágyak széles választékban!
SKF, FAG, INA, KOYO, TIMKEN, NSK, TORRINGTON, NTN, NACHI , GPZ
VISZONTELADÓKNAK, SZERELŐMŰHELYEKNEK NAGY KEDVEZMÉNY!!!
Milyen egyéb szolgáltatást és csapágyakat tudunk nyújtani a betérő vevőinknek autóik különböző csapágyainak meghibásodása esetén ?
Az autós nagykereskedések ill. autósboltok nem foglalkoznak egyedi csapágyakkal. Ezen tevékenységük csak komplett egységekből állnak, melyek együttesen nagy összegeket emészt fel a vásárlónak.
Üzletünk munkatársai ezeket a csapágyakat, szimeringeket egyenként is biztosítani tudják.
Legyen az metrikus vagy collos szabványú . Szinte minden autótípushoz van lehetőség ezeket nálunk beszerezni. Legyen az személyautó , teherautó vagy munkagép .
Természetesen vannak u.n. „ védett csapágyak „ is . Ezeket a gyárak fejlesztői speciális méretezései miatt sajátosan abba a forgó környezetbe tervezték. Nem ajánlatos más hasonló – de dimenzióban és paramétereiben olcsóbb, bizonytalan csapágyakkal kiváltani.
Nagy összegű károk keletkezhetnek ebből.
ilyen esetben is felhívjuk vevőink figyelmét ezekre.
Nem az a célunk, hogy minden áron Nálunk vegyék ezeket meg, hiszen a saját renoménkat csorbítanánk vele.
Kimondok egy kimondatlan tényt, amit az egész autóra rá lehet húzni, mert bármelyik részegység gyártóival beszélek, csaknem mindenki a következő számot mondja be kb. élettartamra:
300.000 km
Gyakorlatilag a gyárak gondolják úgy, hogy ekkora futásteljesítményt az előírt tervezett karbantartások elvégzése mellett, főegység hiba nélkül kell teljesítenie egy mai autónak. Erre terveznek, ehhez a bűvös számhoz igazodik minden a vezérléstől a dugattyúkon át egészen a csapágyakig.
A csapágyaknál, a tapasztalati értékek azt mutatják, hogy a leggondosabb karbantartás mellett is 3-4 százezres futás után csereérettek lesznek a pl. kerékcsapágyak. Ekkora kilométer telítettség mellett szinte biztos, hogy a motoron lévő görgők csapágyai is megfáradnak.
Mi is tehetünk róla
Beszéljünk csak a kerékagycsapágyakról! A kerék, mint forgó alkatrész a legszembetűnőbb, csapágyazása szinte a legfontosabb.
A kúpgörgős csapágy felépítése - ezt a csapágyat főleg nem hajtott kerekek csapágyazására használják és általában párban
Járműveink futóműje egyre bonyolultabb és összetettebb. A futóműnek minden terhelésen, minden forgalmi szituációban, minden útviszony mellett közel ugyanazt a geometriát kell biztosítania. Minél összetettebb egy futómű, annál több lehetséges meghibásodás állhat elő. A futóművekre jellemző a dominó-elv, vagyis, hogy ha egy része elkopik, lógni kezd, akkor az hozza magával a többi alkatrész gyorsabb kopását és tönkremenetelét , így a csapágyakat is.
A csapágyak tönkremenetelét elsősorban a rendellenes, addig nem is tapasztalt hang alapján tudjuk megállapítani. Vannak sofőrök, akik a legkisebb szokatlan zajra is figyelmesek lesznek, de sok vezető egyáltalán nem veszi észre a csapágyakra árulkodó jeleket.
Berágódott kerékcsapágy - jól láthatók a fém szemcsedarabkák. Na, ennek volt csapágyhangja..
A csapágyak búgni, morogni kezdenek, ha meghibásodnak. Kerékcsapágyaknál az irányváltásoknál (ami terhelésváltással is jár) lehet megfigyelni változó hanghatást. Az első kerék meghajtással (is) rendelkező kocsiknál a teljes kikormányzás mellett már recsegés is jelentkezhet. Minden más csapágy esetében is a rendellenes zaj árulkodik a legjobban, legyen szó generátor, a klímakompresszor, vagy akár az erőátvitelben lévő csapágyakról.
Váltó- nyelestengelycsapágy hibák
Ha a váltóból jön a hang, akkor vagy a difficsapágy , vagy a nyelestengely csapágy okozhatja. Ha a nyelestengely csapágy, akkor álló helyzetben a váltó felől zörgő hangot kellene hallanod, ami a kuplung pedál kinyomásakor erősen csendesedik, le is állhat teljesen.
Differenciálmű csapágy hibák
A differenciálmű csapágy hangjára már jellemzőbb, hogy erősebb húzatáskor nem hallani, vagy esetleg csendesebb, de motorfék üzemben szépen búgni, zörögni kezd, mint egy trolibusz!
Lengéscsillapító csere? Mi kellhet még? Kicseréltem a lengéscsillapítót és mégis kopog, nyeszereg?
Meg kell vizsgálni a toronycsapágyat