csapágy, ékszíj csapágy, ékszíj csapágy, ékszíj
csapágy, ékszíj

Autóipari csapágyak


Autóipari csapágyak széles választékban!

SKF, FAG, INA, KOYO, TIMKEN, NSK, TORRINGTON, NTN, NACHI , GPZ

VISZONTELADÓKNAK, SZERELŐMŰHELYEKNEK NAGY KEDVEZMÉNY!!!

  • kerékagy csapágyak
  • klíma csapágyak
  • sebességváltó csapágyak
  • generátor csapágyak
  • féltengely csapágyak
  • torony csapágyak
  • differenciálmű csapágyak
  • lengőkar csapágyak
  • komplett kerékagyszettek
  • igény esetén utánvétel

Milyen egyéb szolgáltatást és csapágyakat tudunk nyújtani a betérő vevőinknek autóik különböző csapágyainak  meghibásodása esetén ?

Az autós nagykereskedések ill. autósboltok nem foglalkoznak egyedi csapágyakkal. Ezen tevékenységük csak komplett egységekből állnak, melyek együttesen nagy összegeket emészt fel a vásárlónak.

Üzletünk munkatársai ezeket a csapágyakat, szimeringeket egyenként is biztosítani tudják.

Legyen az metrikus vagy collos szabványú . Szinte minden autótípushoz van lehetőség ezeket nálunk beszerezni. Legyen az személyautó , teherautó vagy munkagép .

Természetesen vannak u.n. „ védett csapágyak „ is . Ezeket a gyárak fejlesztői speciális méretezései miatt sajátosan abba a forgó környezetbe tervezték. Nem ajánlatos más hasonló – de dimenzióban és paramétereiben olcsóbb, bizonytalan csapágyakkal kiváltani.

Nagy összegű károk keletkezhetnek ebből.

ilyen esetben  is felhívjuk vevőink figyelmét ezekre.

Nem az a célunk, hogy minden áron Nálunk vegyék ezeket meg, hiszen a saját renoménkat csorbítanánk vele. 

 

Autóscsapágy

Autóscsapágy

Autóscsapágy

Autóscsapágy

Autóscsapágy

Autóscsapágy

 

Meddig működik egy kerékcsapágy?

Kimondok egy kimondatlan tényt, amit az egész autóra rá lehet húzni, mert bármelyik részegység gyártóival beszélek, csaknem mindenki a következő számot mondja be kb. élettartamra:

300.000 km

Gyakorlatilag a gyárak gondolják úgy, hogy ekkora futásteljesítményt az előírt tervezett karbantartások elvégzése mellett, főegység hiba nélkül kell teljesítenie egy mai autónak. Erre terveznek, ehhez a bűvös számhoz igazodik minden a vezérléstől a dugattyúkon át egészen a csapágyakig. 

 A csapágyaknál, a tapasztalati értékek azt mutatják, hogy a leggondosabb karbantartás mellett is 3-4 százezres futás után csereérettek lesznek a pl. kerékcsapágyak. Ekkora kilométer telítettség mellett szinte biztos, hogy a motoron lévő görgők csapágyai is megfáradnak. 


Mi is tehetünk róla

Beszéljünk csak a kerékagycsapágyakról! A kerék, mint forgó alkatrész a legszembetűnőbb, csapágyazása szinte a legfontosabb.


A kúpgörgős csapágy felépítése - ezt a csapágyat főleg nem hajtott kerekek csapágyazására használják és általában párban

Járműveink futóműje egyre bonyolultabb és összetettebb. A futóműnek minden terhelésen, minden forgalmi szituációban, minden útviszony mellett közel ugyanazt a geometriát kell biztosítania. Minél összetettebb egy futómű, annál több lehetséges meghibásodás állhat elő. A futóművekre jellemző a dominó-elv, vagyis, hogy ha egy része elkopik, lógni kezd, akkor az hozza magával a többi alkatrész gyorsabb kopását és tönkremenetelét , így a csapágyakat is.

A csapágyak tönkremenetelét elsősorban a rendellenes, addig nem is tapasztalt hang alapján tudjuk megállapítani. Vannak sofőrök, akik a legkisebb szokatlan zajra is figyelmesek lesznek, de sok vezető egyáltalán nem veszi észre a csapágyakra árulkodó jeleket.


Berágódott kerékcsapágy - jól láthatók a fém szemcsedarabkák. Na, ennek volt csapágyhangja..

A csapágyak búgni, morogni kezdenek, ha meghibásodnak. Kerékcsapágyaknál az irányváltásoknál (ami terhelésváltással is jár) lehet megfigyelni változó hanghatást. Az első kerék meghajtással (is) rendelkező kocsiknál a teljes kikormányzás mellett már recsegés is jelentkezhet. Minden más csapágy esetében is a rendellenes zaj árulkodik a legjobban, legyen szó generátor, a klímakompresszor, vagy akár az erőátvitelben lévő csapágyakról.


Váltó- nyelestengelycsapágy hibák

Ha a váltóból jön a hang, akkor vagy a difficsapágy , vagy a nyelestengely csapágy okozhatja. Ha a nyelestengely csapágy, akkor álló helyzetben a váltó felől zörgő hangot kellene hallanod, ami a kuplung pedál kinyomásakor erősen csendesedik, le is állhat teljesen.


Differenciálmű csapágy hibák

A differenciálmű csapágy  hangjára már jellemzőbb, hogy erősebb húzatáskor nem hallani, vagy esetleg csendesebb, de motorfék üzemben szépen búgni, zörögni kezd, mint egy trolibusz!


Lengéscsillapító csere? Mi kellhet még? Kicseréltem a lengéscsillapítót és mégis kopog, nyeszereg?

Meg kell vizsgálni a toronycsapágyat



csapágy, ékszíj